Гурток «Військова топографія та туризм»
Керівник гуртка Кириченко Володимир Іванович
В епоху державного і духовного відродження України пріоритетна роль належить розвитку національної системи освіти і виховання, яка має забезпечити вихід незалежної української держави на світовий рівень.
Значне місце в цій системі займають позашкільні навчальні заклади, зокрема, об’єднання, гуртки військово-патріотичного напрямку, адже саме екскурсії, туристські походи, експедиції є важливим засобом формування у юних українців національної свідомості, любові до рідного краю, його природи та історико-культурної спадщини.
Метою навчальної програми гуртка «Військова топографія та туризм» є розвиток спостережливості, точності, уваги, вміння аналізувати і робити висновки про можливий вплив особливостей місцевості на виконання бойових завдань; підготовка до походу, сприяти вихованню національно свідомих, духовно і фізично розвинених громадян України, формувати у них якості, притаманні захиснику Вітчизни.
Основні завдання програми полягають у формуванні таких компетентностей: навчально-пізнавальна компетентність: уміння знаходити необхідну інформацію з теми, спостерігати за навколишнім середовищем, знайомитися з пам’ятками історії і культури, формувати особистісне ставлення до досліджуваного матеріалу; практична компетентність: уміння орієнтуватися на місцевості за допомогою карти та компасу, встановлювати намети, в'язати туристські вузли, розпалювати вогнища, укладати рюкзак, долати елементарні природні перешкоди, дотримуватися основних правил техніки безпеки в туристських подорожах та під час змагань; соціальна компетентність: здатність до співробітництва, культура спілкування, свідоме ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих, формування позитивних якостей (самостійність, працелюбність, ініціативність, відповідальність), вміння працювати в колективі.
Навчальна програма включає теоретичні і практичні заняття в приміщенні та на місцевості, участь у змаганнях, проведення туристичних походів. Основа занять у приміщенні – вивчення та читання топографічної карти, збір і вивчення досвіду використання карт і аерознімків військами. Під час польових занять вихованці переважно знайомляться зі способами і практичними прийомами орієнтування на місцевості, вивчають тактичні властивості місцевості, застосовують знання місцевості в уявній бойовій ситуації.